WiFi-Turk.com

Kategori durumunu değiştir Canlı (wt.liveticker)

(16 Haziran 2018) rcanr, üye haritasına ekleme yapti.
100
1
1
1
1
1
(01 Şubat 2018) lazkopat, üye haritasına ekleme yapti.
100
1
(26 Kasım 2017) Onur, anketine oy verdi.
1
(23 Ağustos 2017) ta8ms, DD-WRT tabanlı routerlarda Linux yazılımların kurulumu içeriğine yorum ekledi.
2
(04 Ağustos 2017) L0rd, anketine oy verdi.
1
(01 Haziran 2017) cave, üye haritasına ekleme yapti.
100
(18 Mayıs 2017) ahmetahmet42, anketine oy verdi.
1
(18 Mayıs 2017) blue32, anketine oy verdi.
1
(12 Nisan 2017) spoon1, anketine oy verdi.
1

Resim
- - - - -

Sürekli Kopan Wifi Bağlantısı

wifi kablosuz bağlantı sorun kopma hg552e

  • Please log in to reply
Bu konuya 2 yanıt gönderildi

#1 tarrasque

tarrasque

    Aramıza hoşgeldin

  • Yeni Üye
  • 2 İleti
  • Nereden: Ankara
  • İlgi alanı: Wi-Fi bağımlısı

Yazma tarihi: 11 April 2019 - 03:17 AM

     Merhaba arkadaşlar, başlıkta belirttiğim gibi kablosuz bağlantımda düzenli kopmalar yaşıyorum. Öncelikle internette bu konu ile ilgili çok sayıda çözüm yöntemi var bunların büyük kısmını denediğimi düşünüyorum, maalesef hiçbiri işe yaramadı. Denemek isteyen olursa bu çözümleri bu başlıkta dile getirmeye çalışacağım çünkü çeşitli yerlerde bu çözümlerin birileri için işe yaradığını gördüm. bu yaşamakta olduğum problem yaklaşık 1.5 senedir mevcut. Lakin usb anten kullanarak sorunu yaşamaktan kurtulmuştum, şu anda usb antenim yok ve geçen 1.5 yılda sorunda bir değişiklik olmamış görünüşe göre.
     Bağlantım her 2-3 dakikada bir 40sn-1dk boyunca geri bağlanamamak kaydıyla kopuyor. sağ altta sinyal gücü göstergesinde sinyal minimuma düşüyor ve 1 dakikaya kadar öyle kalıyor bazende tamamen kopuyor. bu süre boyunca hiçbir sayfa açılmıyor, interneti kullanan oyunlar ve uygulamalar (steam, discord vb) internetten kopuyor.  sinyalin azaldığını veya koptuğunu fark edip müdahale etmeye kalktığımda, o 1 dakika boyunca tekrar bağlanamıyorum. sonrasında normale dönüyor ve birkaç dakika içinde döngü başa alıyor.
     Modemimize 3 bilgisayar ve 3 akıllı telefon ile bağlanıyoruz (2 windows - 1 mac ve 2 android - 1 iphone). problemin bilgisayarda mı yoksa modemde mi olduğundan emin olamıyorum ancak ben modemde olduğunu düşünüyorum. çünkü benim bilgisayarım başka herhangi bir modemden kopma yaşamazken, sorunlu olduğunu düşündüğüm modeme bağlanan cihazlar arasında da bir tek benim bilgisayarım bu soruna sahip. Modem ile bilgisayarım arasındaki mesafe oldukça az, ayrıca modemden yaklaşık 45 santim uzakta denediğimde de aynı problemi yaşadım.
 
Superonline abonesi olarak Huaweii HG552e marka modem kullanıyorum.
Bilgisayarımda Windows 10 Home Single Language yüklü ve Qualcomm Atheros AR956x kablosuz adaptörü var.
 
Denediğim çözüm yöntemlerinden bahsedecek olursam;
"Güç tasarrufu için windows bu aygıtı kapatsın" seçeneğini devre dışı bırakmak;
 Geniş kapsamlı ve güvenli modda virüs taraması;
-   Kablosuz adaptörümün sürücüsünü güncelleme (zaten günceldi, uygun yollardan kaldırıp tekrar yükledim en son sürümü);
-   Bağlandığım ağın profilini "ortak" değil "özel" olarak atama;
 Modemin kanal ayarını etraftaki modemlerin kanallarını da kontrol ederek çeşitli kanallara değiştirmek;
 Herhangi bir IP çakışması durumu söz konusu olabilir ihtimali ile elle IP/DNS girerek bağlanmak;
 Modemin arayüz sürücüsünü güncellemek (modemim için en son sürümü bulamadım. deneyemediğim tek çözüm bu)
 Kablosuz ağ adaptörü özelliklerinden "yapılandır" kısmına girip, "gelişmiş" sekmesindeki  Scan Valid Interval değerini 60'dan 120'ye çıkarmak;
-   Services.msc girip wlanconfig'i "otomatik" duruma getirmek;
-   Aşağıdaki kodları yönetici olarak çalıştırdığım komut istemcisine girip bilgisayarı yeniden başlatmak;
netsh int ip reset a.txt 
netsh winsock reset 
netsh winhttp reset proxy
netsh advfirewall reset 
ipconfig /flushdns
 
Tüm bu denemeler arasında sadece son kodlar bir tür fayda sağladı diyebilirim. Kodları girip bilgisayarı yeniden başlattığımda bazen geçici olarak (2-3 saat) işe yarıyor, bazen hiç bir fark yaratmıyor.
Sorunun sebebini tespit edemiyorum, daha bilgili arkadaşlar yardımcı olabilirseniz sevinirim. Daha verimli bir sonuç elde edemezem ya superonline'dan yeni bir modem edinmeye çalışacağım, ya da kablo/usb anten satın alıp onu kullanacağım. şu anda para harcamadan önce bu sorunun yazılımsal yollarla çözülüp çözülemeyeceğini öğrenmeye çalışıyorum.
 
Son olarak bir teorimden bahsedeyim, bağlantı kopmalarım iphone ve mac kullanan ev arkadaşımın aktif olduğu zamanlarda oluyor gibi tahmin ediyorum emin olamasam da. Çünkü birkaç kez başıma şu geldi; gün boyu kopmayan internet, ev arkadaşım eve geldikten birkaç dakika sonra kopmaya başladı. herhangi bir bağlantı var mıdır bilemiyorum çünkü modeme sürekli bağlı 6 cihaz arasında bu düzenli kopmayı tek yaşayan cihaz da benim bilgisayarım. ancak en başta dediğim gibi bu bilgisayar da başka hiçbir modemde böyle bir sorun yaşamıyor.
 
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. :)

  • 1

#2 Onur

Onur

    Moderatör

  • Süper Moderatör
  • 1,795 İleti
  • Nereden: Belirsiz
  • İlgi alanı: Güvenlik

Yazma tarihi: 11 April 2019 - 09:34 PM

 

     Merhaba arkadaşlar, başlıkta belirttiğim gibi kablosuz bağlantımda düzenli kopmalar yaşıyorum. Öncelikle internette bu konu ile ilgili çok sayıda çözüm yöntemi var bunların büyük kısmını denediğimi düşünüyorum, maalesef hiçbiri işe yaramadı. Denemek isteyen olursa bu çözümleri bu başlıkta dile getirmeye çalışacağım çünkü çeşitli yerlerde bu çözümlerin birileri için işe yaradığını gördüm. bu yaşamakta olduğum problem yaklaşık 1.5 senedir mevcut. Lakin usb anten kullanarak sorunu yaşamaktan kurtulmuştum, şu anda usb antenim yok ve geçen 1.5 yılda sorunda bir değişiklik olmamış görünüşe göre.
     Bağlantım her 2-3 dakikada bir 40sn-1dk boyunca geri bağlanamamak kaydıyla kopuyor. sağ altta sinyal gücü göstergesinde sinyal minimuma düşüyor ve 1 dakikaya kadar öyle kalıyor bazende tamamen kopuyor. bu süre boyunca hiçbir sayfa açılmıyor, interneti kullanan oyunlar ve uygulamalar (steam, discord vb) internetten kopuyor.  sinyalin azaldığını veya koptuğunu fark edip müdahale etmeye kalktığımda, o 1 dakika boyunca tekrar bağlanamıyorum. sonrasında normale dönüyor ve birkaç dakika içinde döngü başa alıyor.
     Modemimize 3 bilgisayar ve 3 akıllı telefon ile bağlanıyoruz (2 windows - 1 mac ve 2 android - 1 iphone). problemin bilgisayarda mı yoksa modemde mi olduğundan emin olamıyorum ancak ben modemde olduğunu düşünüyorum. çünkü benim bilgisayarım başka herhangi bir modemden kopma yaşamazken, sorunlu olduğunu düşündüğüm modeme bağlanan cihazlar arasında da bir tek benim bilgisayarım bu soruna sahip. Modem ile bilgisayarım arasındaki mesafe oldukça az, ayrıca modemden yaklaşık 45 santim uzakta denediğimde de aynı problemi yaşadım.
 
Superonline abonesi olarak Huaweii HG552e marka modem kullanıyorum.
Bilgisayarımda Windows 10 Home Single Language yüklü ve Qualcomm Atheros AR956x kablosuz adaptörü var.
 
Denediğim çözüm yöntemlerinden bahsedecek olursam;
"Güç tasarrufu için windows bu aygıtı kapatsın" seçeneğini devre dışı bırakmak;
 Geniş kapsamlı ve güvenli modda virüs taraması;
-   Kablosuz adaptörümün sürücüsünü güncelleme (zaten günceldi, uygun yollardan kaldırıp tekrar yükledim en son sürümü);
-   Bağlandığım ağın profilini "ortak" değil "özel" olarak atama;
 Modemin kanal ayarını etraftaki modemlerin kanallarını da kontrol ederek çeşitli kanallara değiştirmek;
 Herhangi bir IP çakışması durumu söz konusu olabilir ihtimali ile elle IP/DNS girerek bağlanmak;
 Modemin arayüz sürücüsünü güncellemek (modemim için en son sürümü bulamadım. deneyemediğim tek çözüm bu)
 Kablosuz ağ adaptörü özelliklerinden "yapılandır" kısmına girip, "gelişmiş" sekmesindeki  Scan Valid Interval değerini 60'dan 120'ye çıkarmak;
-   Services.msc girip wlanconfig'i "otomatik" duruma getirmek;
-   Aşağıdaki kodları yönetici olarak çalıştırdığım komut istemcisine girip bilgisayarı yeniden başlatmak;
netsh int ip reset a.txt 
netsh winsock reset 
netsh winhttp reset proxy
netsh advfirewall reset 
ipconfig /flushdns
 
Tüm bu denemeler arasında sadece son kodlar bir tür fayda sağladı diyebilirim. Kodları girip bilgisayarı yeniden başlattığımda bazen geçici olarak (2-3 saat) işe yarıyor, bazen hiç bir fark yaratmıyor.
Sorunun sebebini tespit edemiyorum, daha bilgili arkadaşlar yardımcı olabilirseniz sevinirim. Daha verimli bir sonuç elde edemezem ya superonline'dan yeni bir modem edinmeye çalışacağım, ya da kablo/usb anten satın alıp onu kullanacağım. şu anda para harcamadan önce bu sorunun yazılımsal yollarla çözülüp çözülemeyeceğini öğrenmeye çalışıyorum.
 
Son olarak bir teorimden bahsedeyim, bağlantı kopmalarım iphone ve mac kullanan ev arkadaşımın aktif olduğu zamanlarda oluyor gibi tahmin ediyorum emin olamasam da. Çünkü birkaç kez başıma şu geldi; gün boyu kopmayan internet, ev arkadaşım eve geldikten birkaç dakika sonra kopmaya başladı. herhangi bir bağlantı var mıdır bilemiyorum çünkü modeme sürekli bağlı 6 cihaz arasında bu düzenli kopmayı tek yaşayan cihaz da benim bilgisayarım. ancak en başta dediğim gibi bu bilgisayar da başka hiçbir modemde böyle bir sorun yaşamıyor.
 
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. :)

 

Selam,

 

Öncelikle hoş geldin. İletinin hepsini okudum. :)

 

Ben de Superonline'dayım ve benim de aynı şekilde Akıllı TV'm bağlantı sorunu yaşıyor. Bazen elle yeniden bağlanmak zorunda kalıyorum. Bu da çoğunlukla ağda aktif olarak iki-üç cihaz var olduğu zaman meydana geliyor. Bence de sorun Superonline tarafında.

 

Bir de o kadar enteresan bir olay ki bazen haftalarca hiç böyle bir sorun olmuyor bazen ise sürekli ard arda meydana geliyor. 

 

Sende piyango bilgisayara vurmuş bende sorun televizyonda. 

 

USB Wi-Fi adaptörle stabil bir bağlantı kurabiliyorsan bence hiç başını ağrıtma al tak bi USB kullan derim ben. Zaten iki basamaklı fiyatlara çok güzel cihazlar var işini görecek.

 

Bu sorun bende eskiden çok daha fazlaydı ama ne hikmetse kotasız net uygulamasından beri 24 mbps sınırsız ile eskisi kadar sık tekrar etmiyor.

 

Şunu yap, bunu yap diyemeyeceğim zaten yapılabilecek her şeyi fazlasıyla denemişsin. İlerleyen süreçle ilgili haberdar edersen sevinirim.


  • 0

#3 tarrasque

tarrasque

    Aramıza hoşgeldin

  • Yeni Üye
  • 2 İleti
  • Nereden: Ankara
  • İlgi alanı: Wi-Fi bağımlısı

Yazma tarihi: 12 April 2019 - 01:09 AM

Selam,

 

Öncelikle hoş geldin. İletinin hepsini okudum. :)

 

Ben de Superonline'dayım ve benim de aynı şekilde Akıllı TV'm bağlantı sorunu yaşıyor. Bazen elle yeniden bağlanmak zorunda kalıyorum. Bu da çoğunlukla ağda aktif olarak iki-üç cihaz var olduğu zaman meydana geliyor. Bence de sorun Superonline tarafında.

 

Bir de o kadar enteresan bir olay ki bazen haftalarca hiç böyle bir sorun olmuyor bazen ise sürekli ard arda meydana geliyor. 

 

Sende piyango bilgisayara vurmuş bende sorun televizyonda. 

 

USB Wi-Fi adaptörle stabil bir bağlantı kurabiliyorsan bence hiç başını ağrıtma al tak bi USB kullan derim ben. Zaten iki basamaklı fiyatlara çok güzel cihazlar var işini görecek.

 

Bu sorun bende eskiden çok daha fazlaydı ama ne hikmetse kotasız net uygulamasından beri 24 mbps sınırsız ile eskisi kadar sık tekrar etmiyor.

 

Şunu yap, bunu yap diyemeyeceğim zaten yapılabilecek her şeyi fazlasıyla denemişsin. İlerleyen süreçle ilgili haberdar edersen sevinirim.

Teşekkürler, hoşbuldum. :)

 

sanırım en mantıklı çözüm bu olacak gibi görünüyor. ancak bunu kesin olarak çözersem buraya kesinlikle koyacağım zaten. Gerçekten insanı çileden çıkarabilen bir durum dakika başı bağlantı kopması, kimsenin başına gelmesini istemiyorum. :D


  • 1



Benzer Konular





Also tagged with one or more of these keywords: wifi, kablosuz, bağlantı, sorun, kopma, hg552e

0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı