WiFi-Turk.com

Kategori durumunu değiştir Canlı (wt.liveticker)

(16 Haziran 2018) rcanr, üye haritasına ekleme yapti.
100
1
1
1
1
1
(01 Şubat 2018) lazkopat, üye haritasına ekleme yapti.
100
1
(26 Kasım 2017) Onur, anketine oy verdi.
1
(23 Ağustos 2017) ta8ms, DD-WRT tabanlı routerlarda Linux yazılımların kurulumu içeriğine yorum ekledi.
2
(04 Ağustos 2017) L0rd, anketine oy verdi.
1
(01 Haziran 2017) cave, üye haritasına ekleme yapti.
100
(18 Mayıs 2017) ahmetahmet42, anketine oy verdi.
1
(18 Mayıs 2017) blue32, anketine oy verdi.
1
(12 Nisan 2017) spoon1, anketine oy verdi.
1

Resim
- - - - -

İnternet mobil abonelik sözleşmeleriyle yüksek faturalar ödetiyorlar.


Konu 90 günden eski olduğu için geçerliliğini yitirmiş olabilir!

  • Please log in to reply
Bu konuya 1 yanıt gönderildi

#1 dereli67

dereli67

    Sadık Üye

  • Sadık Üye
  • 723 İleti
  • Nereden: Zonguldak
  • İlgi alanı: Antenler

Yazma tarihi: 22 December 2009 - 09:21 PM

Fatura ödemelerini geciktirdiğiniz ya da itiraz
ettiğiniz takdirde, "internet bağlantısını"
kapatan ilgili firmalar, 18 ya da 24 ay yapılan
sözleşmelerin, "veri erişimine kapalı"
dönemlerde de sabitlenmiş ücretlerin tamamını
icraya koyuyorlar. Aman dikkat.

* En çok şikayet aldığımız Turkcell , Avea ve Vodafone
sözleşmlerini "derhal" fesh edebilirsiniz.

TTKD yöneticilerinin açıklaması aynen şöyle:
" Elektronik ortamda veri erişimi, üzülerek belirtmemiz gerekir ki bazı kötü niyetli satıcıların, tüketicileri aldatması nedeniyle pahalıya mal oluyor. Satıcı ve sağlayıcı firmalar, "sebepsiz zenginleşme" içine girerken, biz tüketiciler, aniden suratımızda yumruk gibi patlayan faturaları nasıl ödeyeceğimizi düşünüyoruz. Kapı kapı dolaşıp, "size ayda 30 - 40 TL'ye mobil internet izleteceğiz" diyenlere asla inanmayın. Ya "farkında olmadan" biz tüketiciler aylık veri girişini, sözleşme ile tespit edilen GB'dan daha fazla çekiyoruz, ya da bizlere bu hizmeti satan şirketlerin cihazları bozuk. TTKD'ye ulaşan şikayetlere göre,biz "Tüketici her zaman haklı" dır görüşüne katılıyoruz. Açıklamalarımızı da bu doğrultuda yapıyoruz. Fahiş faturalar geliyor ise, derhal bu sözleşmeleri fesih etmenin yolunu size izah edelim:

Şöyle ki, 4077 sayılı TKHK ve Elektronik Haberleşme Kanunu bizlere bu hakkı veriyor. Hatta içlerinde "daha dürüst görünen" Vodafone sözleşmesine "Fesih maddesi" koymuş. Derhal, size sunacağımız örnek ihtarnameyi doldurarak, iadeli taahhütlü posta ile sözleşmeyi fesih ettiğinizi firmaya bildirin. Kabul etmedikleri taktirde TTKD hukuk servisi, sizegereken desteği sağlayacaktır.

Şimdi mağdur edilmiş 2 ayrı tüketicinin, bu firmalara göndediği
ihtarı ve içindeki "mağduriyet öyküsünü" okuyun lütfen:

Örnek 1:

İadeli Taahhütlü posta yoluyla ihtarname

İhtar eden : Tarkan G.
Adresi : Halkalı- İstanbul

Muhatap : Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ
Adres : Turkcell Plaza, Meşrutiyet Caddesi, No:71-Tepebaşı, 34430


İhtarın
Konusu : MOİB_HTC_TOUCH_3G_18_AY , GSM no: 532...........16 cep telefon
hattı üzerinden 55825601 nolu MobilOfis Turkcell PDA internet Paket
abonelik sözleşmesinin feshi, hat kapalı olduğu halde haksız talep edilen
faturaların iptali talebidir.

İzahı : Firmanız yetkili satıcı ve elamanlarınız vasıtasıyla beni aldatarak 55825601 nolu MobilOfis Turkcell PDA abonelik sözleşmesi yaptınız.
21.07.2009 tarihinde kampanya ile 18 ay sözleşmeli Turkcell “pda” cihazı ve 18 aylık internet paketi satın aldım.Fakat daha sonra, konuşma bedeli ve pda taksidi olarak 2 fatura ödedim. İşlerimin kötü olması sebebiyle 3 faturayı ardı ardına ödeyemedim. 371.90ytl gibi bakiye daha sonra devam eden faturaları gecikmeli de olsa ödedim. 4/11/09 tarihli : 233.90ytl 19/11/29 tarihli 137.00ytl.faturaları ödedim.akabinde geri kalan 371.90 ytl bakiyeyi taksit yapıp ödemek istedim.Turkceel müşteri temsilcisi 2 taksit yapabileceğini ama ilk taksidin hemen ödemem gerektiğini bildirdi. Bende hemen müsait olmadığımı 2 gün sonra taksit bedelini ödeyeceğimi söyledim. O zaman iki gün sonra arayıp taksitlendirme yapabileceğimi fakat karşıma çıkan müşteri temsilcisi faturanın 1.894.00tl. bir rakam olduğunu ve bunun üzerinden taksitlendirme yapabileceklerini çünkü pda cihazı için yaptığım sözleşmenin iptal olduğunu ve tüm rakamı ödemem gerektiğini söyledi ben de rakamları ödemem söz konusu olmadığını gereken haklarımı arayacağımı bildirdim.

Faturayı ödemediğim gerekçesiyle hattımı kapattınız. Fakat, kapalı olan hattıma da yine faturalar göndermeye devam ettiniz.
Ben bu “haksız” faturaları reddediyorum.3 gün içinde “düzeltilmesini” ve fazladan tahsil edilen paraların iadesini talep ediyorum.
Sözleşmenin 8. ve 9. ve 12. maddesi ile irademi ortadan kaldıran diğer bazı maddeler benimle müzakere edilmedi. Bu haksız şarttır. Hizmet kesilmesine rağmen, konuşmadığım, veri alışverişi yapmadığım, tek taraflı firmanıza haksız kazanç sağlayan sözleşme, benim tarafımdan kabul edilemez.

SÖZLEŞMEYİ FESİH EDİYORUM

Diğer yandan ihtar konusu bu sözleşmeyi haksız ve tüketici aleyhine mağduriyet yarattığı
“ihtarname tarihi” itibariyle fesih ediyorum.

Hukuksal nedenler:

4077 sayılı TKHK’nun “Abonelik Sözleşmeleri” ile ilgili
“MADDE 11/A.” Ya göre, “ Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı son verebilirler.Satıcı tüketicinin aboneliğe son verme isteğini, yazılı bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür.
……Satıcı, abone ücretinin geri kalan kısmını hiçbir kesinti yapmaksızın onbeş gün içinde iade etmekle yükümlüdür.” Demektedir. Bu hakkımı kullanıyorum.

.2008 tarihli 5809 sayılı ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU’nun 50 maddesine göre de “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir” denilmektedir. Ayrıca sözleşmemizin 7.2.1. maddesine göre “Abone, yazılı olarak bildirmek kaydıyla,iş bu sözleşmeyi her zaman feshetme hakkına sahiptir” şeklinde bir hüküm mevcuttur.

Subut Nedenler: sözleşme, faturalar, ödeme belgeleri, hatırlatma mektubu vs.tüm deliller

Sonuç ve talep: İş bu ihtar konusu “haksız, muzakere edilmemiş” sözleşmeyi 4077 sayılı TKHK, EHK ilgili maddelerine dayanarak feshediyorum. Haksız faturaların da 3 gün içinde düzeltilmesini istiyorum. Aynı süre içinde fesih talebimi kabul etmediğiniz, haksız faturaları düzeltmediğiniz takdirde, başvuru yaptığım kısa adı TTKD olan Tüm Tüketicileri Koruma Derneği’nden sağladığım hukuksal destekle hakkınızda dava açacağımı ihtar ederim (Tarih koyun)……/12 / 2009 İhtar eden : Tarkan G.

*******************************************

Örnek:2

İadeli Taahhütlü posta yoluyla ihtarname

İhtar eden : Murat B.
Adresi : Kartal- İstanbul 34860

Muhatap : Vodafone Teleminikasyon AŞ
Adres : Büyükdere Caddesi, No:67- Maslak –İstanbul

İhtarın
Konusu : 541...........40 nolu telefon hattı üzerinden 3 G internet bağlantısı ile
ilgili GPRS-SMS abonelik paketi sözleşmesinin feshi, hat kapalı olduğu
halde haksız talep edilen faturaların iptali talebidir.

İzahı : Firmanı yetkili satıcı ve elamanlarınız vasıtasıyla beni aldatarak bir abonelik sözleşmesi yaptınız.
Bu sözleşme ile,taahhütlerinize aykırı ödemeler çıkardığınız gibi, itiraz ettiğim faturayı ödemediğim gerekçesiyle hattımı kapattınız. Ayrıntılı fatura talebime 76 sayfalık “boş, konuşma ve ücretlendirme, ya da data bilgisi yer almayan” dosya gönderdiniz.
Sözleşmeye göre benim 5 GB data kullanım hakkım var ve kredi kartımdan her ay 75 TL para tahsil ediliyor.
Ben bu “haksız” faturaları reddediyorum.3 gün içinde “düzeltilmesini” ve fazladan tahsil edilen paraların iadesini talep ediyorum.

SÖZLEŞMEYİ FESİH EDİYORUM
Diğer yandan ihtar konusu bu sözleşmeyi haksız ve tüketici aleyhine mağduriyet yarattığı “ihtarname tarihi” itibariyle fesih ediyorum.
Hukuksal nedenler:
4077 sayılı TKHK’nun “Abonelik Sözleşmeleri” ile ilgili
“MADDE 11/A.” Ya göre, “ Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı son verebilirler.Satıcı tüketicinin aboneliğe son verme isteğini, yazılı bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür.
……Satıcı, abone ücretinin geri kalan kısmını hiçbir kesinti yapmaksızın onbeş gün içinde iade etmekle yükümlüdür.” Demektedir. Bu hakkımı kullanıyorum.

2008 tarihli 5809 sayılı ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU’nun 50 maddesine göre de “Aboneler yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir” denilmektedir. Ayrıca sözleşmemizin 7.2.1. maddesine göre “Abone, yazılı olarak bildirmek kaydıyla,iş bu sözleşmeyi her zaman feshetme hakkına sahiptir” şeklinde bir hüküm mevcuttur.

Subut Nedenler: sözleşme, faturalar, ödeme belgeleri, hatırlatma mektubu vs.tüm deliller

Sonuç ve talep: İş bu ihtar konusu “haksız, muzakere edilmemiş” sözleşmeyi 4077 sayılı TKHK, EHK ve Sözleşmenin 7.2.1 maddesine dayanarak feshediyorum. Haksız faturaların da 3 gün içinde düzeltilmesini istiyorum. Aynı süre içinde fesih talebimi kabul etmediğiniz, haksız faturaları düzeltmediğiniz takdirde, başvuru yaptığım kısa adı TTKD olan Tüm Tüketicileri Koruma Derneği’nden sağladığım hukuksal destekle hakkınızda dava açacağımı ihtar ederim. (tarih koyun)……/12 / 2009 İhtar eden : Murat B.


*****************************************

Örnek:3 ( BOŞ dilekçe, kendi öykünüzü,
aldatılma şeklinizi özetle boş yere yazın. Mavileri silin.)


İadeli Taahhütlü posta yoluyla ihtarname

İhtar eden : ......................
Adresi : .....................

Muhatap : .................................. Sözleşme tarafı şirket
Adres : ..........................l

İhtarın
Konusu : ..(Telefon numarası)......................................................nolu telefon hattı üzerinden 3 G internet bağlantısı ile
ilgili GPRS-SMS abonelik paketi sözleşmesinin feshi, hat kapalı olduğu
halde haksız talep edilen faturaların iptali talebidir.

İzahı : Firmanın yetkili satıcısı ve elamanlarınız vasıtasıyla beni aldatarak bir abonelik sözleşmesi yaptınız.
Bu sözleşme ile,taahhütlerinize aykırı ödemeler çıkardığınız......................................
.......................................................................................................
..................................................................................
.............................................................................(Bu kısma nasıl aldatıldığınız yazınız.)
Ben bu “haksız” faturaları reddediyorum.3 gün içinde “düzeltilmesini” ve fazladan tahsil edilen paraların iadesini talep ediyorum.

SÖZLEŞMEYİ FESİH EDİYORUM
Diğer yandan ihtar konusu bu sözleşmeyi haksız ve tüketici aleyhine mağduriyet yarattığı “ihtarname tarihi” itibariyle fesih ediyorum.
Hukuksal nedenler:
4077 sayılı TKHK’nun “Abonelik Sözleşmeleri” ile ilgili
“MADDE 11/A.” Ya göre, “ Her türlü abonelik sözleşmelerine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla aboneliklerine tek taraflı son verebilirler.Satıcı tüketicinin aboneliğe son verme isteğini, yazılı bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç yedi gün içinde yerine getirmekle yükümlüdür.
……Satıcı, abone ücretinin geri kalan kısmını hiçbir kesinti yapmaksızın onbeş gün içinde iade etmekle yükümlüdür.” Demektedir. Bu hakkımı kullanıyorum.




Alıntıdır.... ayrıntılı bilgi www.ttkd.org
  • 0
Karanlık Aydınlıktan, Yalan Doğrudan Kaçar.
Güneş Yalnız da Olsa Etrafa Işık Saçar. Üzülme..!
Doğruların Kaderidir Yalnızlık...
Kargalar Sürü ile Kartallar Yalnız Uçar......

#2 Onur

Onur

    Moderatör

  • Süper Moderatör
  • 1,795 İleti
  • Nereden: Belirsiz
  • İlgi alanı: Güvenlik

Yazma tarihi: 24 December 2009 - 03:57 PM

Merhaba Dereli,operatörlerin sunduğu Mobil internetin para tuzağı olduğunu düşünüyorum,Wi-Fi noktaları bu kadar yaygınken de gerek yok bence çoğu yerde.
Bilgilendirme için teşekkürler...
  • 0



Benzer Konular




0 Kullanıcı konuyu okuyor

0 Kullanıcı, 0 Misafir, 0 Kayıtsız kullanıcı